استارت خودرو

علت استارت خوردن و روشن نشدن مگان چیست؟

احتمالا تا به حال برایتان پیش آمده باشد که مگان شما، استارت نخورد. تصور کنید یه مشکلی پیش آمده است و شما باید خیلی سریع با خودروی خود رانندگی کنید و خود را به جایی برسانید. حالا اگر مگان شما استارت نخورد و روشن نشود، چه کاری انجام می دهید؟ اولین راهی که به ذهن خیلی از افراد می رسد این است که کاپوت را بالا بزنند و نگاهی به موتور و باتری بیندازند و سعی کنند آن را روشن کنند.

برخی تصور می کنند که باتری قطع شده یا سر باتری دچار سولفاته و زنگار گرفتگی شده است. به همین دلیل در ابتدا سعی می کنند با پاک کردن سر باتری و بررسی اتصالات، ماشین را روشن کنند اما باید گفت که این دلیل، تنها یکی از دلایل استارت نخوردن مگان است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باید همگی مورد بررسی قرار بگیرند.

البته برخی از دلایل محتمل تر هستند به همین دلیل وقتی به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه می کنید، اول آن ها را بررسی خواهد کرد.

در چنین شرایطی باید ماشین را به تعمیرگاه ببرید.تعمیرگاه تخصصی مگان تنها جایی است که می توانید خودروی خود را به آنجا ببرید و در صورتی که استارت نمی خورد، آن را تعمیر کنید.

ما قصد داریم دلایل مختلف استارت نخوردن مگان را برای شما مطرح کنیم. پس همراه ما باشید.

دلایل استارت نخوردن مگان

دلایل استارت نخوردن مگان، متعدد هستند اما در اینجا چند مورد مهم آن را بررسی می کنیم:

۱. مشکلات مربوط به باتری و ضعیف بودن آن

این مشکل به راحتی قابل تشخیص و رفع شدن است. اگر هنگام فشردن کلید استارت احساس کردید چراغ های پشت آمپر و صفحه، در حال کم و زیاد شدن هستند و کم رنگ می شوند، باتری مگان شما ضعیف شده است. البته اگر باتری نو می باشد، زمان می برد تا به طور کامل شارژ شود به همین دلیل امکان دارد دیر استارت بخورد.

ممکن است باتری دچار خوردگی شده باشد، اصلا استارت نمی خورد و شما مجبورید برای بررسی بیشتر به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید.

۲. خرابی استارت مگان

این دلیل نیز در برخی از موارد می تواند دلیل محکم و واضحی بر روشن نشدن ماشین باشد. استارت خودرو، عمر محدودی دارد وقتی از آن بیش از حد استفاده شود، عمر آن کم شده و در استارت زدن موتور، دچار مشکل می شود. لذا باید استارت مورد نظر، تعویض شود.

۳. اشکال در سیستم احتراق مگان

یکی دیگر از دلایل استارت نخوردن مگان، مشکل در سیستم احتراق است. این مشکل در نواحی شرجی و دارای رطوبت بالا مانند شمال کشور یا نواحی جنوبی کنار دریا، بیشتر رخ می دهد. با حذف رطوبت و خشک کردن پایانه ها، استارت بزنید.

۴. دینام و مشکلات مربوط به آن

در صورتی که دینام خراب باشد، برق ماشین دچار مشکل خواهد شد. پس باتری به حد کافی شارژ نمی شود و خودرو استارت نمی خورد.

۵. مسدود شدن فیلتر بنزین

فیلتر مگان به گونه ای تولید شده است که دچار فرسودگی نمی شود. اگر آلودگی و کثیفی های روی فیلتر زدوده شود، ماشین استارت می خورد در غیر این صورت باید برای تعویض، به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. اگر هم خودتان می توانید آن را تعویض کنید، نیازی به مراجعه نیست.

این ها از دلایل عمده استارت نخوردن مگان بود که مورد بررسی قرار گرفت.همچنین لازم هست که به علائم پشت آمپر مگان هم توجه نمایید.اما دلایل دیگری هم وجود دارند که می توان به فیوز سوخته، خراب شدن شمع، آسیب جوندگان به کابل ها و خرابی موتور را هم به آنها اضافه کرد. به هر حال هر کدام از این مشکلات می توانند توسط متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای، برطرف شوند.

به شرطی که بتوان آنها را به خوبی تشخیص داد.

رله استارت

رله استارت مگان کجاست

خودرو مگان، خودرویی است که همه چیز آن به نسبت سایر خودروها، منظم تر و بهتر درون کاپوت چیده شده است. البته این مطلب را در مقایسه با خودروهای ساخت داخل ذکر کردیم که هنوز هم با بالا زدن کاپوت، نمی توان به درستی متوجه شد که چی به چی است و چه چیزی دقیقا کجا قرار دارد.

رله استارت، یک قطعه برقی و مربوط به استارت خودرو مگان است که اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید، به احتمال زیاد، خودرو استارت نخواهد خورد. موتور استارت که یکی از قسمت های استارت مگان است، درست زیر موتور اصلی مگان قرار گرفته است. اگر برای این قطعه مشکلی به وجود بیاید، می توان آن را بیرون آورد و در صورت لزوم، تعویض کرد.

نمی خواهیم بگوییم که انجام این کار سخت و تخصصی است اما بهتر است برای مسائلی که مربوط به برق خودرو و استارت می شود، به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. متخصصان و تعمیرکاران حرفه ای در این مراکز، بارها و بارها در مدل های مختلف خودرو، این کار را انجام داده و می دانند که آیا واقعا مشکل عدم استارت خوردن، مربوط به همین قطعه است یا خیر.

علت استارت نخوردن مگان ۲۰۰۰

مراجعه به تعمیرگاه تخصصی مگان برای زمانی که ماشین شما دچار مشکلات برقی و استارت یا هر مشکل دیگر می شود، بهترین روش برخورد با مشکل است. شاید کمی سختی متحمل شوید و مجبور باشید خودروی خود را با یدک کش به تعمیرگاه ببرید اما در نهایت خواهید دید که مشکلات مربوط به استارت نخوردن آن، به راحتی حل خواهند شد.

دلایل استارت نخوردن مگان، همان مواردی بود که در بالا گفته شد. این که سری و سال ساخت مگان کی باشد و یا قدرت موتور آن تا چه حدی است، در اصل ماجرا تفاوتی ایجاد نمی کند. علت استارت نخوردن مگان ۲۰۰۰ و سایر خودروهای مگان، همگی می توانند مشابه باشند.

فیوز استارت مگان

فیوز استارت مگان از قطعاتی است که می تواند نقش بسیار مهمی در روشن نشدن یک مگان داشته باشد. نه تنها خودرو مگان، بلکه هر خودرویی باید فیوز استارت در استارت خود داشته باشد. گاهی ممکن است به هر علتی، فیوز مورد نظر خراب باشد. به همین دلیل، یکی از دلایل استارت نخوردن مگان، همین مورد می تواند باشد.

برای تشخیص خرابی فیوز استارت باید به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید تا مورد به طور کامل و دقیق بررسی شود.

 کلام آخر

تعمیرگاه تخصصی مگان، افراد بسیار حرفه‌ای و تعمیرکاران مجربی دارد که تخصص آن ها تعمیر و رفع مشکلات مختلف خودرو مگان است. پس بهتر است در صورتی که استارت این خودرو عمل نکرد، پیش از هر اقدامی به تعمیرگاه رنو در تهران مراجعه شود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵

سرویس دوره ای انواع رنو

سرویس های دوره ای خودرو های رنو را با قیمت مناسب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت