هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

عملکرد اصلی گیربکس اتوماتیک که نوعی سیستم هیدرولیکی است توسط روغن مدیریت می شود. لازم است بدانید که حفظ سلامت فیزیکی و همینطور عملکرد صحیح گیربکس اتوماتیک ساندرو ارتباط مستقیمی با کیفیت و تعویض به هنگام روغن آن دارد؛ بنابراین با توجه به اهمیت و نقش مهمی که روغن گیربکس دارد باید همیشه بهترین نوع از آن را انتخاب نمایید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

زمان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو هر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار کیلومتر، چیزی حدود ۴ سال یکبار می باشد؛ یعنی بعد از گذشت این مدت زمان شما باید حتما نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک اقدام کرده و آن را با بهترین نوع روغن تعویض نمایید. همانطور که خود شما هم می دانید عملکرد گیربکس تنها تحت تاثیر فشار روغن کار می کند؛ و در صورتی که روغن آن در زمان مناسب تعویض نشود حتما خساراتی به بار خواهد آورد.

روغن باعث روانکاری گیربکس اتوماتیک شده و این گونه از ایجاد تنش بین قطعات با گیربکس می کاهد. تعویض روغن در گیربکس هیدرولیک یک امر ضروری است چرا که با این کار از ایجاد مشکلاتی مانند افت فشار روغن و خرابی شیر برقی ساعت گیربکس جلوگیری می کند. برای تعویض روغن گیربکس دو روش جداگانه وجود دارد. در روش اول می توان از طریق پیچ تخلیه اقدام به خالی کردن روغن فرسوده کرد سپس روغن جدید را به جعبه دنده اضافه نمود.

در روش دوم از دستگاه ویژه تعویض روغن استفاده می کنند؛ که در این روش دو شیلنگ دستگاه را به ورودی و خروجی مخزن گیربکس متصل می کنند. در روش دوم ابتدا شش لیتر روغن موجود در مخزن با استفاده از شلنگ متصل به خروجی به طور کامل تخلیه شده سپس از طریق شیلنگ ورودی شش لیتر روغن تازه و با کیفیت وارد مخزن خواهد شد.

روغن گیربکس ماشین

اهمیت استفاده از روغن گیربکس

روغن گیربکس از طریق روانکاری باعث حرکت بهتر و روان قطعات داخلی جعبه دنده می شود بنابراین اهمیت بالایی دارد. سیستم گیربکس که در حقیقت یک رابط بین موتور و چرخ ها می باشد؛ بدین معنا که گیربکس نیروی تولیدی موتور را به چرخ ها منتقل می کند. یک روغن گیربکس با کیفیت می تواند به سادگی طول عمر مفید گیربکس را افزایش دهد.

همانطور که می دانید هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو به مراتب کمتر و به صرفه تر از هزینه های ناشی از تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو می باشد؛ بنابراین توصیه می کنیم که تعویض روغن را به موقع و در تعمیرگاه های معتبر مانند تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو انجام دهید. روغن گیربکس، باعث پایین آوردن دمای جعبه دنده می شود و کاهش دما نیز یکی از اصلی ترین فواید این روغن محسوب می شود.

روغن گیربکس به خاطر داشتن مقاومت بالا در برابر گرما و فشار از ایجاد صدا و همینطور ساییدگی و خوردگی قطعات نیز جلوگیری می کند. روغن گیربکس می تواند از وارد آمدن خسارات جدی به جعبه دنده و دیگر قطعات مرتبط پیشگیری کند؛ که این ویژگی برای صاحبان رنو ساندرو بسیار مهم است.

نکات مهم درباره انتخاب بهترین روغن گیربکس

توجه به گرانروی روغن گیربکس در زمان انتخاب آن بسیار اهمیت دارد. غلظت روغن باید به گونه ای باشد که بتواند با پوشش دهی مناسب، باعث خنثی سازی فشارهای وارده به قطعات گیربکس شود. روغن انتخابی باید نقطه جوش بالایی داشته باشد؛ چرا که این ویژگی باعث مقاومت روغن در برابر دمای بالا می شود. مقاومت روغن گیربکس نیز بسیار اهمیت دارد و هر چه مقاومت بیشتری در برابر فشار داشته باشد به راحتی می تواند مانع از بین رفتن دنده ها شود.

توجه به کیفیت روغن نیز بسیار حائز اهمیت می باشد؛ برای سلامت بهتر و بیشتر چرخ دنده ها و گیربکس، همواره انتخاب روغن گیربکس درجه یک ضروری است. به رنگ روغن نیز توجه کنید این روغن در بهترین حالت به رنگ قرمز است؛ بنابراین اگر متوجه تغییر رنگ آن شدید یقین بدانید که اصلا کیفیت مناسبی ندارد و شما نباید آن را انتخاب نمایید. لازم است بدانید که روغن هایی که به رنگ شیری هستند به صورت مخلوط شده با آب می باشند که به هیچ عنوان استفاده از آنها توصیه نمی شود.

تعویض روغن گیربکس

 

قیمت و هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ساندرو

در ارتباط با هزینه تعویض روغن گیربکس ساندرو باید دانست که عواملی مانند دستمزد، کیفیت و نوع برند روغن تاثیرگذار هستند. با وجود عوامل مطرح شده نمی توان به طور دقیق یک مبلغ را برای یک بازه زمانی طولانی عنوان کرد. اما خوب است بدانید که در تعمیرگاه های تخصصی رنو با کیفیت ترین خدمات و روغن گیربکس، با قیمتی به صرفه به مشتریان ارائه می گردد.

در واقع از این تعمیرگاه های تخصصی شما می توانید به راحتی روغن گیربکس برند اصلی با قیمت مصوب خریداری نمایید؛ ضمن این که تعویض روغن هم در این مراکز با نرخ مصوب و با استفاده از دستگاه مخصوص انجام می گیرد. با وجود نمونه های تقلبی فراوان روغن گیربکس در بازار و همینطور وجود تعمیرکاران که خدمات گرانی را عرضه می دارند؛ تعمیرگاه تخصصی رنو یک مرکز معتبر است که همه خدمات و لوازم موردنیاز را با قیمت مناسب در اختیار مشتری قرار می دهد.

خوشبختانه تعمیرگاه رنو در تهران به صورت دائمی آماده ارائه خدمات به مشتریان است و با بررسی تخصصی گیربکس خودرو مشکلات آن را برطرف می نماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

سرویس دوره ای انواع رنو

سرویس های دوره ای خودرو های رنو را با قیمت مناسب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت