تعویض روغن گیربکس ال نود دستی

تعویض روغن گیربکس ال نود دستی

سیستم گیربکس خودرو ال نود دستی وظیفه کنترل و تنظیم قدرت را بر عهده دارد. در صورتی که کوچک ترین اختلالی در این بخش ایجاد شود؛ انتقال قدرت انجام نخواهد گرفت. سیستم گیربکس به گونه ای است، که نیاز به روغن کاری دارد. از طریق مخزن موجود در این بخش روغن وارد گیربکس می شود.

روغن گیربکس می تواند مانع افزایش دمای این بخش شود. به نوعی این روغن نقش مهم و کلیدی در تنظیم فعالیت های خودرو دارد.

بخش قابل توجهی از براده های موجود در بخش گیربکس به واسطه روغن کاری نرم و روان می شوند. تعویض روغن گیربکس ال نود دستی باید در بازه های زمانی مشخص انجام شود‌. در غیر این صورت خودرو با مشکلات متعددی مواجه خواهد شد. تحت چنین شرایطی قطعات و بسیار تراشه های داخلی قسمت گیربکس کارایی خود را از دست می دهند.

تحت چنین شرایطی مالک خودرو موظف به تعمیر گیربکس ال ۹۰ دنده ای خود می باشد. ساده ترین و اقتصادی ترین روش برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی تعویض روغن بخش گیربکس می باشد. در این صورت سلامت بخش گیربکس خودرو را می توان تضمین کرد.

تعمیرگاه ال نود از دانش کافی جهت تعویض این روغن برخوردار می باشد.

مقدار روغن گیربکس ال ۹۰

مقدار روغن گیربکس در هر خودرو متغیر می باشد. در واقع بر اساس ظرفیت و گشتاور موتور و بخش گیربکس مقدار روغن توسط سازنده خودرو تعیین می شود. در حالت کلی ال ۹۰ دستی جزء خودروهای اقتصادی بازار می باشد. بر اساس بررسی های صورت گرفته مقدار روغن گیربکس در این خودرو وابسته به نوع و سال تولید می باشد.

بر اساس چنین پارامترهای موثری تکنسین های مجرب تعمیرگاه رنو نسبت به تعویض روغن اقدام می کنند. در حالت کلی از ۲.۵ الی ۳ لیتر روغن استفاده می شود.

ال نود های دستی مدل ۱۳۹۵ به بالا مجهز به سیستم گیربکس JHQ هستند. در این نوع از سیستم گیربکس ۲.۷ لیتر مورد استفاده قرار می گیرد. مدل های قدیمی مصرف بیشتری دارند و حتی در مدل های ۱۳۸۶ مقدار روغن مصرفی به ۳ لیتر می رسد. در برخی از مدل های قدیمی که مجهز به سیستم JH3 هستند؛ اغلب میزان روغن مصرفی حتی بالاتر از ۳ لیتر می باشد.

نکته: بر اساس نیاز بخش گیربکس باید از روغن به مقدار کافی استفاده نمود. در غیر این صورت سیستم گیربکس با اختلالات گسترده ای مواجه خواهد شد. فقط تکنسین های حرفه ای از دانش و مهارت کافی جهت شناسایی سیستم گیربکس برخوردار هستند.

بهترین روغن گیربکس ال نود دستی

بهترین روغن گیربکس ال نود دستی

تحت هر شرایطی باید از بهترین روغن گیربکس برای این خودرو استفاده شود. سایر نمونه های بی کیفیت موجود در بازار موجب روان شدن قطعات نمی شوند. حتی برخی از روغن ها به دلیل مواد شیمیایی و اسیدی که دارند؛ باعث خوردگی قطعات می شوند. در هر شرایطی باید استفاده از یک روغن گیربکس استاندارد و با کیفیت را در اولویت قرار داد.

نمونه های نامرغوب پس از مدت زمان کوتاهی خاصیت گرانروی خود را نیز از دست می دهند. عدم استفاده از روغن های مرغوب می تواند خطر بروز خرابی در بخش های مختلف گیربکس را افزایش دهد.

از بهترین روغن های گیربکس ال نود دستی می توان به موارد ذیل اشاره کرد. بر اساس بررسی ها و آزمایش های صورت گرفته؛ این روغن ها از کیفیت فوق العاده بالایی برخوردار هستند. همچنین استفاده از این محصولات خطری برای سیستم گیربکس نخواهد شد.

در صورت عدم توجه به چنین نکته ای سیستم انتقال قدرت در خودرو با مشکلات جدی مواجه می شود.

روغن گیربکس ایرانول:

این روغن گیربکس در مقایسه با سایر نمونه های مشابه از قیمت ارزان تری برخوردار می باشد. همچنین بر اساس بررسی های صورت گرفته باعث ایجاد رسوب در قطعات نخواهد شد. این روغن گیربکس باعث ایجاد هیچ گونه عیب و نقص در خودرو نخواهد شد. این محصول در یک بسته بندی یک لیتری جهت فروش عرضه می شود.

روغن گیربکس پترونول:

این محصول به دلیل کیفیت فوق العاده بالایی که دارد؛ سهم قابل توجهی از بازار فروش را به خود اختصاص داده است. این روغن به راحتی در قطعات سیستم گیربکس جاری می شود‌. همچنین روغن گیربکس پترونول عاری از مواد چسبنده می باشد.

روغن گیربکس موبیل وان

روغن گیربکس موبیل وان:

به صراحت می توان ادعا کرد، که با کیفیت ترین روغن گیربکس ال نود دستی موبیل وان می باشد‌. این روغن به ایجاد شرایط پایدار در قسمت گیربکس کمک خواهد کرد. همچنین این محصول به راحتی در شرایط دمایی مختلف خاصیت روان بودن خود را حفظ می کند.

روغن گیربکس ال نود لیکومولی:

این روغن گیربکس مطابق با استانداردهای اروپایی تولید شده است. همچنین این محصول برای سیستم گیربکس خودرو ال نود دستی بهترین گزینه به شمار می آید. این روغن به حفظ خاصیت روان کنندگی در خودرو ال نود کمک خواهد کرد.

روغن گیربکس موریس:

از دیگر نمونه های پرفروش و محبوب موجود در بازار می توان به روغن گیربکس موریس اشاره کرد. این روغن گیربکس جانی دوباره به سیستم گیربکس خودرو ال نود دستی خواهد بخشید.

نحوه تعویض روغن گیربکس ال نود دستی:

افراد عادی از مهارت و تجربه کافی جهت تعویض روغن گیربکس ال نود دستی برخوردار نیستند. همچنین برای تعویض این روغن باید از تجهیزات و دستگاه های خاصی استفاده نمود. در همین راستا باید بهترین مرکز تعویض روغن گیربکس را انتخاب کرد. چنین مراکزی با بهره گیری از تجهیزات به روز و امروزی و همچنین تکنسین های مجرب روغن گیربکس را به راحتی تعویض می کنند.

یکی از مراکز فعال در این زمینه، مجموعه رنو تنظیم می باشد. این تعمیرگاه مجاز به صورت حرفه ای مطابق با استانداردهای جهانی روغن گیربکس ال نود را تعویض می کند. همچنین این تعمیرگاه بر اساس ظرفیت و مدل خودرو بهترین نوع روغن را جهت تعویض انتخاب خواهد کرد. در این مجموعه با خیالی آسوده می توانید روغن گیربکس خودروی ال نود دستی خود را تعویض کنید.

همچنین این تعمیرگاه از روغن های مجاز و استاندارد جهت تعویض استفاده می کند.

تکنسین های مجرب این مجموعه بیش از سال ها تجربه درخشان در زمینه تعویض روغن گیربکس دارند. رنو تنظیم، نامی درخشان و معتبر در زمینه تعویض روغن گیربکس شناخته می شود‌.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

سرویس دوره ای انواع رنو

سرویس های دوره ای خودرو های رنو را با قیمت مناسب انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رزرو نوبت